چطور بهترین قلم نوری مانیتوری را انتخاب کنیم؟

صفحه رسم قلم های نوری معمولی، صفحه ساده ای است که چیزی را نشان نمی دهد. برای استفاده از قلم های نوری معمولی، شما قلم را روی صفحه می کشید ولی نتیجه را روی مانیتور می بیند. به عبارتی دست در روی صفحه رسم Pad کار می کند ولی چشم در جای دیگری روی صفحه مانیتور، نتیجه کار را می بیند.
قلم نوری مانیتوری، نوعی از قلم نوری است که صفحه ای که روی آن نوشته می شود خودش یک مانیتور است یعنی دست و چشم، هر دو بر یک صفحه تمرکز دارند. چنین حالتی، همان تجربه ای است که ما از روز تولد با یک کاغذ و مداد واقعی داریم و دست و چشم بطور هماهنگ روی یک نقطه یعنی همان صفحه کاغذ، متمرکز هستند و کار می کنند. به این دلیل، کار کردن با قلم نوری مانیتوری باعث تسلط زیاد و سهولت بیشتر برای ما می شود چون شبیه سازی کامل قلم و کاغذ است. همان تجربه ای که از ابتدای دوران طفولیت تا امروز داشته ایم.
باید توجه داشت که قیمت قلم های نوری مانیتوری بیشتر از قلم های نوری معمولی است و البته این محصولات، کیفیت های متفاوتی هم دارند. متاسفانه بعضی از قلم های نوری مانیتوری، بخصوص برندهای نامرغوب، چنان بی کیفیت و دردسر ساز هستند که بهتر است بجای آنها از قلم های نوری عادی و معمولی استفاده شود. این محصولات بی کیفیت، قطع و وصل می شوند یا قلم های آنها فاقد حساسیت مناسب است و دقت لازم را ندارند.
 
 
 
قلم های مانیتوری برند XP PEN، بهترین قلم های مانیتوری در جهان هستند که توسط نماینده رسمی و واقعی این کمپانی یعنی شرکت کارپردازان کامپیوتر در ایران عرضه می شوند.
 
کیفیت قلم های نوری مانیتوری به دو عامل اصلی، بستگی دارد:
 
1- کیفیت نمایش تصویر در مانیتور شامل رزولوشن و تنوع و تفکیک رنگ و ...
2- کیفیت قلم شامل حساسیت به فشار، رزولوشن، تشخیص زاویه قلم و ...
 
قلم های نوری مانیتوری XP PEN به 3 رده کیفیتی تقسیم می شوند:
 
1- قلم های قدیمی تر Atrist
2- قلم های قدیمی Artist Pro
3- قلم های مدرن و جدید Artist Pro TP
TP = Touch Panel
 
مانیتورهای قلمی TP چند امتیاز بسیار مهم دارند که آنها را برای کارهای حرفه ای با کیفیت بالا بسیار ممتاز و منحصر به فرد می کند:
 
تصویر مانیتور آنها، بی نهایت عالی و به نحو باورنکردنی، زنده، شفاف و واقعی است. رزولوشن حداکثری 4K دارند که هیچ محصول و برند دیگر قلم مانیتوری، چنین رزولوشن بالایی ندارد.
مالتی تاچ هستند. تفاوت مانیتور تاچ اسکرین با مالتی تاچ در اینجا است که تاچ اسکرین فقط میتواند یک نقطه و یک انگشت را تشخیص بدهد ولی مالتی تاچ، قادر به تشخیص چند نقطه و چند انگشت است. با مالتی تاچ، می توان اعمالی چون زوم (بزرگ یا کوچک کردن) و چرخش را انجام داد ولی با تاچ اسکرین، این امکان وجود ندارد.
صفحه مانیتور این مدل، ضد انعکاس نور است و این ویژگی به نحوی ایجاد شده که برخلاف سایر مانیتورهای ضد انعکاس نور، فیلتر نقطه نقطه ای، مانع تمرکز و مزاحم آسایشتان نیست و شما را آزار نمی دهد.
 
 
 
 
این مدل، یک دستگاه فوق العاده خاص با ویژگی های منحصر به فرد است که در طراحی تک تک اجزاء آن، از جمله جعبه کشویی محافظ قلم و نوک ها و همچنین بسته بندی، نهایت دقت و سلیقه، اعمال شده و کاملا" لوکس، لاکچری، کاربردی و بادوام است. 
 
 

Model

Artist Pro 16 (قدیمی)

Artst Pro 16 TP (جدید)

Display Area

340.99 x 191.81mm

345.6 x 194.4mm/

13.6x 7.6

Display Resolution

1920 x 1080

3840 x 2160 (UHD)

Color Gamut (typical)

99% Adobe RGB, 94% NTSC, 133% sRGB

92% Adobe RGB, 88% NTSC, 124% sRGB

Stylus

Battery-free

Battery-free

Tilt

60°

60°

Pressure Levels

8192

8192

Contrast

1000:1

1000:1

Resolution

5080LPI

5080LPI

Reading Height

10mm

10mm

Report Rate

200RPS

≥ 220RPS

Ports Included

1 x USB-C

2 x USB-C

Viewing Angle

178°

178°

Aspect Ratio

16:9

16:9

Multi-touch Screen

NO

Yes

Anti-glare Glass

--

Yes

Fully Laminated Display

Yes

Yes

Security Slot

--

Yes

Compatibility

Windows 7 (or later), Mac OS X 10.10 (or later), Chrome OS 88 (or later), Linux

Windows 7 (or later)
Mac OS X 10.10 (or later)
Chrome OS 88 (or later)
Android (USB3.1 DP1.2) List of compatible Android devices
Popular digital art software, such as Adobe Photoshop, Illustrator, SAI, CDR, GIMP, Krita, Medibang, Fire Alpaca, CLO, and Blender 3D

Certifications

FCC/CE/EAC/NOM/PSE/WEEE/RCM/KC/RoHs/BIS

CE/RoHs/WEEE/FCC/PSE/KC/BIS/EAC/NOM/RCM

Drawing Glove

Yes

Yes

Cleaning Cloth

Yes

Yes